سنگ شکن ضربه ای

Date: 2019 posted by sangshekan.comon , ,

سنگ شکن

سنگ شکن ضربه ای یکی از دستگاه های خردایش مواد معدنی با دانسیته و سختی متوسط به شمار می رود که در بیشتر معادن بعنوان خردایش اولیه جز اولین تجهیزات خطوط فرآوری به شمار می آید. کوبیت به اسم دستگاه سنگ شکن ضربه ای نیز شناخته می شود. این دستگاه جهت کار خردایش از طریق دوران های حرکت روتور طراحی شده است و به عنوان سنگ شکن اولیه و ثانویه در تجهیز معادن مورد استفاده قرار میگیرد .

. از انواع ساخته شده این دستگاه می توان به توان خروجی انها شاره کرد که در کشور ایران کوبیت تحت عنوان کوبیت 100 و 120 و 180 و 240 با برند ایران سنگ شکن که تحت لایسنس شرکت مانز برگر اتریش بوده است ساخته شده و متعاقبا توسط شرکتهای دیگر نمونه برداری و مشابه سازی گردیده است. سنگ شکن های ضربه ای ( کوبیت ) به عنوان سنگ شکن های اولیه و ثانویه در خطوط فراوری و خردایش مواد معدنی استفاده می شوند،این سنگ شکن ها از یک روتورکه باسرعت زیاد دوران می کندتشکیل شده اند نحوه عملکرد کوبیت بدین صورت می باشد که سنگها از دهانه ورودی روی چکشهایی که درحال دوران هستند واریز می گردند و پس از برخورد مکرر بین روتور و سندانها از دهانه خروجی خارج می شود.

سنگ شکن

در این دستگاه ها علاوه بر اینکه سنگ ها در اثر برخورد سنگ بین چکش و سندان خرد می شوند،با برخورد خود قطعات سنگ ها به همدیگر نیز عمل خردایش انجام را انجام میدهند در بررسی استاندارد یک کوبیت نقشه مناسب طراحی درست قطعات بر اساس سختی سنگ و نیز انالیز قطعات نقش بسزایی در برخورداری از دستگاه مناسب را دارد .

چکشها در سه شیار خشاب با شش لبه برای شش نوبت کار قابل تعویض بوده و تا 80 ‏درصد مورد استفاده قرار میگیرند
‏ • ‏دستگاه با وجود تعداد زیادی سطح برخورد در سرعتهای بالا ، دارای قدرت خورد کنندگی ‏زیادی است
‏ • ‏دستگاه برای تنظیم دانه بندی بار خروجی ، مجهز به پیچهای تنظیم می باشد
‏ • ‏دستگاه به علت اینرسی نسبتا بالای روتور ناز به نیروی محرکه کمتری دارد
‏ • ‏چکش ها در این دستگاه در مدت زمان کوتاهی تعویض می شوند
‏ • ‏قطعات مصرفی فراوان بوده و دارای قیمت مناسبی می باشند
‏ • ‏این دستگاه برای خرد کردن سنگهای سخت مناسب می باشد

نویسنده: شرکت سنگ شکن